12 mei 2005 -Dag 15: Miami-Amsterdam

C25-Front-324x216

Rond 11.00 uur waren we terug bij Cruise America om de camper in te leveren. Alles weer gecontroleerd en de laatste koffer ingepakt. Toen met de ‘cab’ terug naar het vliegveld. Rond 13.30 uur waren daar al. Hier hebben we rondgehangen tot 21.00 uur, toen eindelijk ons toestel vertrok.

Na het warm eten vielen Timo en Stijn als een blok in slaap. Ze sliepen door tot een uurtje voor de landing. Om 12.10 uur geland op Schiphol en om 15.00 uur waren we thuis.

De highlights van deze trip:

het mooiste: Disney, Everglades, west kust

het snelst: airboat

het duurst: taxi

het goedkoopste: bus naar Key West

het langzaamste: bus naar Key West

het hoogst: wolkenkrabber Miami

het blauwst: de zee bij de Keys

het grappigste: staartjes van de geitjes

het vervelendste: de klapband

het grootste: WinnDixie supermarkten

11 mei 2005 -Dag 14: Key West-Miami Beach

miami-beach-florida11

Vanmorgen rond 09.45 uur vertrokken naar Miami Beach. Als je de US1 zou volgen, was het één rechte weg. Over die weg deden we wel bijna een uur voordat we er ook echt waren. De camper konden we snel kwijt aan de Ocean Drive. Dit hadden we niet verwacht. We hadden een heel stuk langs de boulevard gewandeld. Later overgestoken en door het parkje teruggelopen. Ook nog even op het grote strand van Miami Beach geweest. Het was hier wel erg heet, Wat later onder de schaduw nog wat gegeten en gedronken.

Hierna nog naar Lincoln Road gelopen om te gaan winkelen. Hier zijn we maar even geweest. Het was best ver lopen en erg warm. Bij de Mac nog een ijsje genomen. Alsof Stijn het rook werd hij wakker op het moment dat we de drempel van de Mac overgingen. Ook nog koekjes gekregen van een oud vrouwtje.

Daarna terug naar de camper. We gingen naar Bayside. Ook hier kon je lekker winkelen, vooral in de Disney Store en in de haven rondkijken. Het zeg er allemaal gezellig uit en we hebben ’s avonds bij Denny’s gegeten. We waren vrij laat terug op de camping. Helaas was dit onze laatste vakantiedag. Morgen wacht een lange dag op Miami Int. Airport.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

10 mei 2005 -Dag 13: Key West-Homestead

Vanmorgen weer vertrokken vanaf Boyd’s Campground op Stock Island. Rond 09.45 uur weer de weg terug langs alle Keys. Onderweg nog een “chaingang”  gezien, onder toezicht van een agent.

Rond 11.00 uur weer even koffie opgepikt bij de Mac en boodschappen gedaan bij WinnDixie (de Jumbo van Florida zullen we maar zeggen). We waren nu al om 14.00 uur op de camping. We stonden op dezelfde plek als op de heenreis, lekker dicht bij de speeltuin en het zwembad. Timo heeft de hele middag lekker samen met Stijn gespeeld. Wij lekker geluierd in de zon, terwijl de kids konden zwemmen. ’s Avonds lekker nasi gegeten.

Prima relaxed dagje!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

9 mei 2005 -Dag 12: Key West

250px-Southernmost_point_key_west

De bedoeling was om op tijd in Key West te zijn vandaag. Helaas kwam er maar 1 bus in het uur en aangezien die ene bus net voor onze neus wegreed, duurde dit wachten erg lang!

Uiteindelijk, na bijna een uur, stapten we in de bus. Een dik half uur later stonden we in old town Key West.

keywest-banner

Na wat rondgekeken te hebben bij allerlei winkeltjes besloten we om op de Old Town Trolley te stappen. Op allerlei plekken kun je dan uitstappen. Dat was best interessant. Ook het Hemingway House (opnames James Bond, License to Kill) gezien en de Southern most Point. Het meest zuidelijke puntje van Noord-America en 90 mijl richting Cuba. Bij dit laatste moest je gewoon in de rij om een foto te maken. Corné nam nog een foto van een aantal Japanse toeristen.

Het was erg warm vandaag, dus de kids waren snel moe. Het gevolg was dat ze allebei in de trolley in slaap vielen. Bij stop nr 7 even bijgekomen op het strand. Timo had een lekker druipijsje op. Na zo’n 3 kwartier weer op de trolly voor de volgende stop en uiteindelijk aan het einde van de middag terug bij stop 1. Hier nog wat gewinkeld en bij Burger King gegeten. ’s Avonds richting Mallory Square.

mallory-square

Hier wachten op de zonsondergang. Iets wat hier erg populair is en dus ook erg druk. We zagen een groot cruiseschip wegvaren en we zagen ook de shows van allerlei straatartiesten. Timo mocht nog een hoepel vasthouden in een showtje. Wel spannend!

We waren erg laat terug, want natuurlijk was het weer wachten op de bus. Rond 10.00 uur sliepen de boys pas en wij niet veel later.

Veel mooie oude huizen gezien, hippies, blitse auto’s, zon, winkeltjes , schelpen,……

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

8 mei 2005 -Dag 11: Homestead-Key West

Vanmorgen lekker buiten gegeten in het ochtendzonnetje. Na het eten gingen Timo en Stijn nog even in de speeltuin en konden wij alles opruimen.

Rond 09.45 uur vertrokken naar de Keys. Eerst door Key largo. Hier zag het er maar druk en rommelig uit. Later op de weg werd het wel mooier: lange bruggen, mooi blauw water, veel kleine groene eilandjes. Onderweg nog ergens gestopt waar 2 vissers barracuda’s aan het schoonmaken waren. Timo en Stijn stonden er met hun neus bovenop, vanzelfsprekend. Erg smakelijk gezicht!

Wat verderop kwamen we bij Sugerloaf Key. De camping van KOA viel wel wat tegen. Toen doorgereden naar Boyd’s Campground. Hier waren de plekken groen en met schaduw. Je mocht zelf een plek uitkiezen. Dus dat werd er één met palmbomen en gras. Ook nog uitzicht op zee. Hier lekker gezwommen en ’s avonds lekker gewandeld. Er was een kleine pier waar je zo de vissen zag zwemmen

our-campsite

7 mei 2005 -Dag 10: Naples-Everglades-Homestead

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAmiami-everglades-campgrounds

Vanmorgen wilden we vroeg vertrekken, want het zou een lange rit worden. De kinderen dachten er anders over en sliepen uit tot tegen 08.00 uur. Nou ja, dan maar iets later op pad.

De weg door de Everglades was erg mooi: veel groene vlaktes, mangroves, vogels en alligators. Onderweg nog een stop gemaakt bij Wootens voor een airboat tochtje.

Toen we aan het wachten waren op de boot, zagen we al volop alligators in het water liggen. Ook een hele grote. Ze deden verder niets dan een beetje liggen. Het varen met de boot was wel erg spannend! Hij ging hard en maakte veel lawaai, maar de kids hadden er plezier in. Onderweg nog wat alligators en een gier gezien.

Even verder op de Tamiami Trail kwamen we langs een visitors centre van Big Cypress Reserve. Hier even rondgekeken. Buiten was een houten brug over een soort vijver waar ook veel alligators in zwommen. Buiten zat ook een grote sprinkhaan. Nu doorgereden naar de Miami EverGlades Campground. Dat was een mooie grote camping. Timo had nog gefietst op een ligfiets. ’s Middags nog gezwommen en in de speeltuin gespeeld.

6 mei 2005 -Dag 9: Ft. Myers-Naples

4794623f-6007-4e4a-8b23-7e3e060520e2photo215ce4c5-fdb5-4239-a18b-3535085b57aa

KOA Naples Marco Island

Lekker buiten ontbeten met uitzicht op zee. Eigenlijk jammer om hier weg te gaan. Rond 10.00 uur op weg naar Naples. Eerst teruggereden naar Sanibel Island. Hier stikte het van de schelpen op het strand. De vogels en pelikanen stonden te wachten op de vis van de vissers.

We pakken dit keer de weg langs de kust en rijden dwars door Naples. Leuk stadje. We gingen naar de KOA Naples Marco Island. Hier is Timo met Corné nog ‘ in the pool’ geweest.

We boffen wel, want vandaag (en vooral vanavond) is er een Harley meeting. Genoeg te zien en ook genoeg lawaai van de bikers. Rond 4 uur nog naar Naples terug gegaan om wat te winkelen. In het Old Town Naples nog een grote ijsco op. Stijn zat weer eens helemaal onder. Schoon shirtje halen dan maar. Toen doorgewandeld naar Tin City. Dit ligt in de haven en heeft allemaal kleine winkeltjes. Hier zagen we ook nog 2 dolfijnen in het water spelen. Op de weg terug nog bij McDonalds gegeten.

5 mei 2005 -Dag 8: St. Petersburg-Ft. Myers

red-coco0001-e1361486901570

Red Coconut RV Park

Het is bewolkt, maar droog! Na het ontbijt en de eekhoorntjes voeren, weer op weg naar Ft. Myers.

Ook via de grote brug van Tampa gereden. Daarna naar het zuiden, Uiteindelijk zagen we het weer steeds verder opklaren. We kozen niet voor Fort Myers Beach, maar voor Estero Island. De naam zegt het al. Overal op dit smalle schiereiland staan leuke beach huisjes in allerlei kleuren. Het RV park hadden we snel gevonden.

We stonden met de camper vlak langs het strand. Ideaal. ’s Middags dus lekker op het strand geweest. Er lagen veel schelpen. Ook grote met krabbetjes er nog in. Uiteindelijk hadden Timo en Stijn allebei alleen de zwembroek aan en stonden ze lekker in de Golf van Mexico. Stijn durfde eerst niet, hij liep steeds snel weg bij iedere golf. ’s Avonds in de camper gegeten, aardappeltjes met groente en vlees. Ook lekkere popcorn op. Deze was  snel klaar in de magnetron.

4 mei 2005 -Dag 7: Orlando-St. Petersburg

indianrocksbeach

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan na het geweld van gisteren in Disney. Op ons gemak gegeten en opgeruimd. Het was wel wat regenachtig naar Tampa. Dit was ” één rechte weg” , dus kun er weinig mis gaan qua route.

We reden dwars door Tampa heen, over een lange brug, richting St. Petersburg. Toen nog even gestopt bij een supermarkt. In de stromende regen gauw even wat brood gehaald. Het weer zat niet echt mee.

We waren al rond 13.00 uur op het RV park Indian Rocks Beach Resort. Nou ja, resort. Een vrij klein park. Wel tegen het strand aan. Helaas nog steeds regen, eerst eten dan maar. Lekker eitje gebakken. Rond 15.00 uur was het zo goed als droog. Eindelijk naar buiten. We zijn lekker op het strand gaan wandelen. Er zaten veel vogels, grote reiger, pelikanen, strandlopertjes. Ook lagen er grote stukken schelp. Die heeft Timo verzameld. Stijn durfde niet zo goed bij het water te komen. Hij viel ook nog languit in het zand met zijn snoepje.

Daarna nog lekker buiten gezeten. Timo had in de plassen gespeeld en zag er dus erg schoon uit, niet dus! Stijn was, vanzelfsprekend, ook in een plas gevallen.

’s Avonds lekker macaroni op en de kids gedoucht. Rond 20.45 uur lagen ze op bed.